22 Şubat 2013 Cuma

KANARYA BESLERKEN NELERE DİKKAT EDİLİR

KANARYA BESLERKEN NELERE DİKKAT EDİLİR?

  • -Kafese yaklaşırken veya elinizi kafesin içerisine sokmanız gerektiğinde kuşla konuşun.. Kuşlarınızı ani ışık,ısı ve hareketlerden koruyunuz,bu gibi şoklar kuşunuzu korkak yapar.

  • -Kuşlara verilen bal hemoglobini yükseltir,daha sonra verilmediğinde hemoglobini düşen kuş çok çabuk hastalanır,bu yüzden ben kuşlarıma bal vermem.(balın yerine üzüm şekeri veya petmez veririm)

  • -Erkek kuşla dişileri ayrı yerlerde tutarım.

  • -Erkek kuşu dişilerden bir ay evvelinden eşleştirmeye hazırlarım.

  • -Erkeklere bu devrede kızıştırıcı(nijer,kırmızı turup)tohumlarının yanısıra mağvi haşhaşıda özellikle veririm.Dişileri ise eşe atmadan önce hafif yağlanmasını sağlarım.

  • -Eşleştirme devresi bahar aylarına geldiğinden hindibağ bulmanız da kolaylaşıcağından billhassa hindibağ kondiksyon ve eşleşme açısından çok faydalıdır.

  • -Yuvalığın etrafını ambalaj kağıdıyla sararım üstünü açık bırakırım.

  • -Yüksekde olan yuvalıkların içini üsten tutuğum dikiz aynası ile kontrol ederim.

  • -Eşe atmadan önce kuşlara banyo verir,tırnaklarını keser ve bit tozuyla bakımlarını yaparım.

  • -Yuvalıkların açık kısmını görüş alanımın tersine gelecek şekilde yerleştiririm.

  • -Folluğun alt kısmı ve keçenin içine sigara tütünü serperim.bitlenmeyi nispeten önler.

  • -Yavruların aynı anda çıkmaları için sahte yumurta kullanırım.

  • -Yavru zaiatını azaltmak ve anneyi yormamak için kuluçgada dört yumurta bırakırım.

  • -Erkeği dişinin yanına akşamdan koyarım.

  • -Kuluçganın onbirinci gününde ılık banyo veririm.

  • -Kuluçganın on ikinci günü yumurtaların üzerine ıslatılmış elimle hafif su çiselerim.

  • -Onikinci günde çıkmıyan yumurtaları on altıncı güne kadar beklerim.

  • -Yumurtlama zorluğu çeken kuşun anüsünü ılık su buharına tutar ve anüsüne bir damla gıriserin damlatırım.

  • -Yavruların yuvadan düşüp sakatlanmaması için tabana talaş sererim.

  • -Yavru kuşlara küçük çapta tünek koyarım.

  • -Anne yavruların tüyünü çekiştiriyorsa ikinci yuvayı asarım.

  • -Yavrular kendi aralarında tüylerini çekiştiriyorsa kafesin tellerine kısa kısa ipler bağlarım.

  • -Kuşlar büyük salmalarda veya kuşhanede ise damlama sulama sistemini uygularım.

  • -İçme sularına iç parazitlerini dökmesi için ayda bir defa bir litre suya üç diş sarımsağı ikiye bölerek atar birgün beklettikten sonra suluklarına dökerim.

  • -Aynı sistem soğanlıda oluyorsada ben sarımsaklıyı uyguluyorum.

  • -Birlitre suya bir çay kaşığı elma sirkesi koyup mikrop kırıcı olarak sularına dahil ediyorum.

  • -Kuşlarımda mikrobik değilde gıdalardan kaynaklanan bir isal var ise demli çay veya pirinç suyu kullanıyorum.

  • -Eğer şayet mikrobik bir ishalse ilaca yöneliyorum.(Tetramezetin)

  • -Banyo suyuna sirke veya karbonat tüylerin parlaklık kazanmasında faydalıdır.

  • -Banyo suyuna bir çimdik bakır sülfat (göz taşı) katmak mantar , bakteri ve parazitleri öldürür.

  • -Kuşlarınızı yazdan dışarıda bırakırsanız kışıda soğukda geçireceklerdir,benim kuşlarım kışıda soğukda geçirmekdedirler.

  • -Kuşlarınızı hava ceryanından ve ani ısı değişimlerinden koruyunuz.

  • -Kuşlarıma C vitaminini kesmiş olduğum elmanın içkısmına limon sıkarakdan veriyorum.

  • -Yemde israf varsa karışık yemdeki kenevirden kaynaklanıyordur buyüzden kendi yem karışımınızı kendiniz kenevirsiz yapın.(Avrupalılar genelde kenevir hiç kullanmıyor)

  • -Ben keneviri yavru zamanı yavrulara çekilmiş olarak kullanıyorum onun dışında büyüklere vermiyorum.

  • -Kendi yaptığım yem karışımım % 50 Normal ince yem , % 30 Şalgam , % 5Yulaf , % 5 Keten % 10 Sıhat Tohumları.

  • -Sıhat tohumları ( Nijer , Mavi Haşhaş , Kırmızı Turup , Beyaz Marul , Anason )

  • -Haftada normal zamanlarda iki defa mama veririm.

  • -Hazır kuru mamalar olduğu gibi isterseniz kendinizde mama yapa bilirsiniz.

  • -Mamada kullanılacak olan malzemeler : Haşlama Yumurta ,Haşlama Patates , Büsküvi ,Peksimet , Galete , İnce İrmik , Mısır Unu , Soya Unu ,Yağsız Süt , Balık Yağı , Maden suyu , Bira mayası .

  • -Yukarıdaki malzemelerle mama yapılır yalnız burda dikkat edilecek birkaç husus var onları sıralıyalım 1) Mamayı balık yağı ve sütlü yapıyorsak buna elma,kabak veya havuçu katmamalıyız. 2) Mamayı kısa zamanda kokuşmadan bitire bilecekleri şekilde vermeliyiz yoksa kuşlarımız zehirlenir. 3)Kuşlar genelde hangi tür mamaya alıştılarsa o mamayı ararlar herhangi bir değişiklikde mamayı rededebilirler o yüzden yapacağınız değişiklik varsa azar azar dikkatlice yapın inatcılıkla yememede israr ediyorlersa zorlamamak gerekir.

  • -Bil hassa ötüm kuşu besliyorsanız ISI , IŞIK , YEM faktörünü iyi kullanın aksi taktirde ötümde verim alamazsınız.

  • -Aldığınız yemler tozlu ise bunları mutlak eleyiniz hatta kurutma imkanınız varsa keten tohumu hariç diğer yemleri yıkayıp kurutup verebilirsiniz ben bilhassa yazın yemlerimi yıkayarak hazırlıyorum.

  • -Eşleştirmeyi kışın yapıyorda gün ışığı yeterli gelmiyorsa zaman ayarlı pirizlerden faydalanarak suni aydınlatmaya gitmeliyiz.

  • -Bir aylık olupda anne babayı terkeden yavru kuşlara aceleci davranıpda ders eğitimine başlanmasının fayda yerine zararları vardır aksi taktirde kuş abur cubur öter
  • Eğitim çağı altı aylık dan itibarendir.Bu zamana kadar salmalarda bir arada olan dişili erkekli duran kuşlar altıncı aydan itibaren dişilerden ayrılır bağımsız ders kafeslerine konur.

  • -Eğitm süreci kuşun algılama yeteneğine göre değişirsede bir buçuk ay ile iki ay arasıdır.

  • -Raflara yerleştirdiğiniz ders kafeslerini sürekli kendi aralarında yer değiştirin.

  • -Her zaman eniyi ötenleri en üsten aşşağı doğru sıralayın.

  • -Hasta olanlar ,negatif nağme çıkaranlar,bileziğiyle sürekli oynayanlar,turlarını yarıda kesenler gurupdan ayrılırlar başka bir yerde gözetilirler hallerinde düzelme varsa guruba dahil edilirler.

  • -Bu eğitim süreci loş , serin ve sessiz biryerde sürdürülür.

  • -Eğitim sürecinde kuşlara sürekli antıraman yaptırılarak yarışmalara hazırlanılır.

  • -Tüy değişiminde hava ceryanından ani ısı değişimlerinden bilhassa korumalıyız.

  • -Tüydeğişiminde tüy oluşumu puroteyin ağırlıklı olduğundan yumurta maması vermeyi ihmal etmemek gerekir.

  • -Kuşun tüy değişim devresini kısaltmak için kafesin etrafını bezle sarın ve kafes tabanındaki kağıdını tüyden çıkana kadar değiştirmeyin

  • -Tüyden çıkamayan kuşların suluğuna koyacağınız safran tüyden çıkmasına yardımcı olacaktır.
BURDAKİ UYGULAMALAR BENİM SEÇTİĞİM UYGULAMALARDIR.!

HERYETİŞTİRİCİNİN KENDİNE GÖRE DOĞRULARI VE EĞRİLERİ VARDIR !
BUNLARDA BENİM KENDİME GÖRE DOĞRULARIMDIR.BEN KUŞLARIMI BU ŞEKİLDE YETİŞTİRİYORUM SİZLERDE BUNLARI UYGULAYACAK OLURSANIZ YİNEDE DİKKATLİ VE TEMKİNLİ OLARAK HAREKET EDİNİZ.






0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.